torsdag 11. juni 2009

Torsdagspreik

God morgen dere!!
I dag skinner sola igjen over bodø by, og dagen ser ut til å bli like fin som den var i går!!
Sola skinner ute ja, men her på klasserommet som jeg sitter å studerer data er det utrolig tett og tung luft!! Prøver å lufte med de vinduene som går ant til å åpne her, men det hjelper ikke!!
Dette er kanskje grunnen til at æ føler meg trøtt og ukonsentrert i dag!! Klarer liksom ikke å konsentrere meg om boka og det tørre stoffet!! Ja, da er det mye bedre og skrive litt her på bloggen:))
Kattene mine Hjørdis og Haldor stakk ut nå når jeg dro på skolen, så jeg sitter så på letten pga. det. Vi bor midt i byen, ja, nesten nede i sentrum så jeg er livredd for at de skal bli overkjørt. Vi flyttet fra en landlig plass der de har koset seg ute fra de var født da de var 6 mnd , og nå har vi bodd her i litt over 1 år. Er utrolig at det har gått bra med dem begge 2, for innekatter ville de slettes ikke bli!!! Jeg prøvde i begynnelsen, men det ble et sant mareritt. De gjorde hva de kunne for å komme seg ut, og de trivdes overhode ikke bare inne. Jeg liker best at de er ute om natta, sor da er det rolig her, men det hender at de kommer seg ut om dagen også, og da er jeg jo nervøs som jeg er nå, for tenk om en av dem skulle bli overkjørt!! Det hadde vært helt grusomt for jeg er så utrooolig glad i dem!!
For ca 2 år siden ble en av kattene mine overkjørt og drept. Snille monsen ble bare 2 år, og det var helt forferdelig. Jeg sørget så lenge over han!! Noen mennesker kunne ikke forstå at jeg brydde meg så, det var jo BARE ei katt!!! Ingenting gjorde meg så sint og frustrert som det!!!
Hos meg er kattene familiemedlemmer som oss andre, og klart man sørger når man mister en som har vært en del av vår familie i 3 år, en med sin egen søte personlighet og fakta som man var utrolig glad i!! Uff, at noen kan ha så lite empati og forståelse!! Mennesker som aldri har hatt pus, forstår ikke hvor glad man blir i et dyr!! For ikke å snakke om dem som er slem med dyr, og avliver dem når de skal på ferie osv. Fy og æsj, dere skal skamme dere!!
Men nok om det...
i ettermiddag når jeg kommer hjem er det husvask! Nå må jeg bare....
Guttene mine har Bortekamp i Fotball, og reiser ca. 16.30 så det blir ikke så mye hjelp å få...
Må bare innrømme at vasking ikke er en av mine store hobbyer, jeg liker det bare ikke..Men nå har jeg utsatt denne vaskingen så lenge, at hybelkaninene mine tar kvelertak på meg når jeg kommer inn døra... Nei, Hybelkaniner er ikke favorittdyra mine...
Men nu... nu må æ ta mæ isammen og jobb med det æ skal!! Dette innlegget er skrevet i full fart, så sikkert mye hopping fra det ene til det andre, litt feilstavinger og rot, dere får tilgi meg det;))
Ha en fin Torsdag alle sammen, så snakkes vi seinare!!

5 kommentarer:

  1. Dette med dårlig luft i klasserommet er pyton, og da blir man uopplagt, men selvfølgelig må det være noen som klager for at det blir for kaldt.

    Huff:( Det er grusomt å miste et dyr man elsker, for hver og en av kattene har hver sin lille herlige personlighet!:) Huskatten vår ble plutselig innekatt da vi flyttet, og han har vært innekatt i over to år nå, og det synes han er helt greit. Han har faktiskt også forandret seg etter han ble innekatt. Nå er han mye mere tillitsfull til mennesker, for jeg tror han ble litt skremt av å være utekatt.

    Hybelkaniner ja... De kjæledyrene har jeg også!:)

    Ønsker deg en fin torsdag!:)

    Bloggklem fra Toril

    SvarSlett
  2. Hei hei... Er så enig med deg... det er bare forferdelig og miste dyr på den måten.. Hybel kaniner er noe dritt... fy flate kor de formerer seg da.. hehehehe...

    Du...da...... du lager jo kjempefine innlegg... Var så spent på om du hadde fått virus på bloggen din, og vart kjempeglad når eg ikke såg noe... Lov meg at du aldri legger ut spor som kan gjenkjennes, vær så anonym som bare det.. hihihihi... Ha en flott kveld videre..Bloggklem..

    Heldig som har sol.... hihihihihi.. vil ha vil ha vil ha,,,

    SvarSlett
  3. Toril: ja, du er heldig som klarte å få han til å bli innekatt!! Skulle ønske æ klarte det samme, men det gikk bare ikke! De var alt for glade i å være ute begge 2 lil at det gikk ant!
    Derfor er det nesten med hjerte i halsen at jeg slipper dem ut hver gang:( Men sånn må det bare være....
    Ha en koselig kveld og gi gattene dine en kos fra mæ!:)))

    SvarSlett
  4. Allis: Hahahaha, nei har heldigvis ikke fått virus(kryss fingrene) enda!!
    Kanskje maskinen min har innebygget et slikt antivirusprogram som jeg pratet om i den komentaren:))) Haha;)) Æ håpa det!!
    Vil ikke bli infisert av det forferdelige viruset som du har hatt og har på bloggen din nå!!Æsj, det viruset er jo det verste du kan få!! Har du først fått det, så blir du aldri trygg på at du er kvitt det!!
    Fy og æsj... håper du snart får fred fra virust snart!!
    Ha en flott virusfri kveld Allis
    Bloggklæm...

    SvarSlett
  5. Hei :)

    Heldigvis er det mange år siden jeg gik på skolen,så sånne tette klasserom er det nok bare barna mine som sliter med..men ille er det jo uansett..

    Det er fryktelig leit å miste et kjæledyr,vi hadde en flatcoated retriver som ble påkjørt og dumpet nyttårsaften for 3 år siden..han overlevde og vi greide å finne han,men skadene var så stor at vi desverre måtte avlive ham..enda gjør det vondt å tenke han og vi savner han enormt..vi har han gravlagt i skogkanten her på tomten,og det er på en måte fint å kunne gå å "hilse på" avogtil...vi har også en golden retriver og vi har hatt mye trøst i han...og i pusene våre selvfølgelig :)

    Hybelkaninene som du er angrepet av florerer vilt rundt her også,og det ser ut til at de bare formerer seg mer og mer.. ;)
    Har desverre ingen i huset som syns husarbeid er noe gøy,så det er et tiltak hver gang vi må til pers...

    Ønsker deg en riktig fin dag :)

    SvarSlett