tirsdag 1. september 2009

Mobbing på blogg:(

Ja, nå er det alt for lenge siden jeg har blogget sist! Har på en måte hatt skrivesperre, eller lite lyst til å blogge!! Grunnen vet jeg ikke helt, men når jeg har lest, og fulgt med på bloggene til mine følgere og bloggvenner her på blogspot, og på blogg.no har jeg vært vitne til mye mobbing og trakkasering av flere av mine bloggvenner!!! Det er spessielt en blogger, som i det siste har kallt seg for Tyra47, men har blogget under mange forskjellige navn, som rett og slett terroriserer andre bloggere... Denne damen er i midten av 40 årene, og man skulle tro at man da holdt seg for god til slikt! De bloggvennene mine dette gjelder har prøvd og forsvart seg så godt de har kunnet mot dette viruset (som jeg kaller henne), og flere har annmeldt henne!!
Jeg har og vil fortsatt støtte dem i deres kamp mot mobbingen hennes! De er alle seriøse og snille bloggvenner, og de fortjener ikke dette, som over lang tid(mange måneder) har hengt over dem!! Blir så eitrende forbanna på slik oppførsel, og det gir ikke mye blogglyst!!!
Tyra har igjen slettet bloggen sin, så det gjennstår å se hvor hun dokker opp neste gang.. Hun har også med jevne mellomrom vært innom min blogg med ekkle kommentarer og linker til forskjellige youtube innlegg, som ikke lignet grisen, men har slettet dem etter hvert!! Ser også at blogg.no tar fatt i mobbingen nå, og det er jo bra, for dette har pågodt så alt for lenge som sagt!!
Vil med dette innlegget si igjen at jeg støtter dere masse, dere som er utsatt for denne mobbingen og synes det er utrolig at dere hever dere over henne, og blogger videre! Fortsett med det, for selv om jeg ikke har blogget på en stund, så har jeg fulgt bloggene deres hver dag:) Er så koselig å lese disse bloggene:))

18 kommentarer:

  1. Kjempebra innlegg!:) Støtter deg i dette her ja! Er det rart jeg mister lysten til å blogge på blogg.no???? Det er MYE bedre på vg-blogg. Der er det en moderator som vi kan rapportere slike stygge blogger som den mayirebloggen, og bloggeren hadde blitt utestengt.Hadde et visst virus skrevet en stygg kommentar der, så hadde vedkommende blitt sperret ute fra vgblogg!På vg-blogg finnes ikke mobbing i det hele tatt!

    Tusen takk for det!:) Jeg støtter deg jeg også!

    SvarSlett
  2. Jeg ble tipset om denne bloggen i går. Fy jeg er rasende! Jeg så at bloggen var borte i dag da jeg skulle se, og Gymjenta ringte bloggsjefen på blogg.no i går ettermiddag og kjeftet ham huden full. Hun sa at nå måtte han gjøre noe for å få slutt på all mobbingen som skjer der inne. Det er ikke bare viruset vi har vært plaget av, men det er mange mobbeblogger på blogg.no.

    Det virker veldig hyggelig på vg-bloggen til Toril og Gymjenta. Bra vg-blogg har sikkerhet for sine bloggere. Jeg føler med vg-bloggene til både Toril og Gymjenta på vg-blogg, og jeg leste litt på andre blogger der inne. Det var flere folk på vår alder der inne.

    På blogg.no ligger gjennomsnittsalderen på 20 - 25 år, og da er det ikke rart at blogg.no blir et mobbested heller.

    Jeg støtter innlegget ditt 100%! Det er lett å sitte og si at en ikke skal bry seg om det som skjer, men når det gjelder mobbing er det feighet å ikke bry seg!

    Ha en fin dag, Sila69!

    Stor bloggklem fra Mari

    SvarSlett
  3. Hva skal jeg si? Takk så mye for støtten Sila69. Du aner ikke hvor det varmer;)) Jeg mener bloggsjefen er veldig feig når han ikke tar tak i dette med mobbing. Hva hjelper det å skrive en advarsel offentlig på blogg.no sin framside! Det må mere til enn bare å skrive at dette skal vi gjøre noe med. For meg blir dette for enkelt, og bloggsjefen på blogg.no virker veldig feig av seg. Det var jeg som ringte og fikk fjernet bloggen i går, og jeg var rasende på bloggsjefen på blogg.no, og ba ham få opp øynene for hva som skjer på bloggstedet hans. Han beklaget så masse med dette med hovedmobber nr.1, og han fortalte at han er rasende på henne, og vi er flere som har fått i oppgave å tipse ham hvis hovedmobber nr.1 kommer inn på blogg.no igjen. Han vil ikke ha henne der.

    Hvis du vil blogge på en sikker måte Sila69, få voksne venner på vår alder og slippe frykten for mobbing da er vgblogg en sikker plass! Rett skal være rett. Blogg.no har kule layouter, men hva spiller det for noen rolle når blogg.no er et mobbebloggsted. Jeg mener tryggheten for å ungå mobbing går forran kule layouter.

    Bli med på vgblogg du også da;=) Hadde vært koselig. jeg kan love du blir kjent med koselige der. Jeg vurderer å ta en bloggpause fra blogg.no til bloggsjefen har fått satt i gang tiltak for å stoppe mobbing annet enn ved skrevne ord!

    Ønsker deg en fin dag;=)

    Stor klem fra Gymjenta

    SvarSlett
  4. I like måte til deg også!:) Kjempekoselig å prate med deg, og moro å høre din herlige nordlandske stemme!:) Jeg er jo 3/4 Bodøværing selv jeg siden min morfar er født i Bodø:)

    SvarSlett
  5. Dette var veldig bra skrevet sila69! Den støtter jeg. Jeg har i likhet som deg hatt skrivesperre etter det som har skjedd, men nå ser det ut til at vi som har blogg her inne på blogspot har vært mye mere heldigere enn de som har blogg på blogg.no. Vi har nå i det minste ungått angrep fra parasittene 1. og 2.

    Jeg vr glad da jeg oppdaget at Gymjenta kommer tilbake til blogspot for å blogge her sammen med oss.

    Da jeg skulle åpne blogg var det blogspot og vgblogg det stod mellom, for jeg ville treffe bloggere på min alder.

    Jeg synes blogg.no er alt for kommersielt for meg, og når 75% av bloggerne skriver om det samme, mister jeg interessen.

    Så er det denne mobbingen som skjer inne på blogg.no. Den er forkastelig og avskyelig. Jeg er sjokkert hvordan et bloggsted kan tillate slik mobbing av sine bloggere! Takk og lov at jeg har vært skånet fra å få slike kommentarer som Gymjenta og Toril har fått. Her inne har vi muligheter til å lukke bloggene våre hvis nødvendig.

    Ønsker deg en fin fredag:)

    Bloggklem Mona

    SvarSlett
  6. Du har rett i alt det du skriver her Jeg deler min støtte med deg! Dette har jeg vært vitne til alt for lenge jeg også, og jeg skjønner ikke hvorfor de gidder å blogge på blogg.no når blogg.no har rykte på seg å være en mobbeblogg. Min venninne blogget der inne for et par år siden, men hun slettet bloggen sin fordi hun fikk så mange stygge kommentarer, og de fleste skulte seg som feige å være anonym.

    Jeg leste at blogg.no skulle slå hardt ned på mobbing av bloggere på blogg.no, og det er på tide. Dette er 2.gangen det skjer, men ingenting er blitt gjort fra blogg.no sin side for å gjøre noe med det mobbeproblematikken der inne.

    Jeg har heller ikke fått noen stygge kommentarer på bloggen min her. Det tolker jeg dit hen at vi på blogspot er sikrere for å ungå mobbing enn på f.eks blogg.no.

    Jeg kommer til å støtte våre bloggvenner hvis mobbingen fortsetter. Det er ikke noe jeg sier, og jeg bryr meg ikke om at noen synes det er å fyre opp under konflikten. Jeg hater folk som sitter passive og ser på at mobbing skjer. Det handler om å bry seg slik du sila69 gjør.

    Klem Linn

    SvarSlett
  7. Tusen takk alle sammen for medstøtten!!
    Jeg liker meg veldig godt her på blogspot, har opplevd lite av ekle kommentarer. Jo, noen få har det jo vært ifra Virusene, men de slettet jeg med en gang!
    Flott Toril at du og de andre slutter å blogge på blogg.no, og heller blogger her på blogspot! Håper at den mobbingen som har vært nå i måneds vis tar slutt nå!! Men man har jo med et skikkelig ekkelt VIRUS å gjøre, så det spørs...
    Ja Toril, det var veldig overaskende og utrolig koselig å prate med deg i går;) Vi må jo prates igjen om ikke så lenge:)
    Stor klem fra Sila69:)

    SvarSlett
  8. Jeg må si meg helt enig med deg Sila69, og jeg må ærlig innrømme at jeg stilte meg mange spørsmål da alle sammen plutselig gikk over til å blogge på blogg.no til tross for at de visste at blogg.no er 100 ganger mer usikkert enn blogspot. Tenk bare på så skummelt det er at bloggere på blogg.no kan registrere seg med falske mailadresser? Det går jo ikke her. Her må vi ha våre egne mailadresser for å godkjennekontoen vår.

    Som jeg skrev på bloggen til Toril skal vi nå motivere hverandre til å få det trivelig her inne, og vi skal hjelpe hverandre til å få tilbake bloggleden :)Selv kjenner jeg at den begynner å komme tilbake.

    Ønsker deg en fin lørdag Sila69 :)

    Bloggklem fra Mona

    SvarSlett
  9. Sv: Vi er glade for at vi har epletrær, og eplene var nydelige;=) Jeg gleder meg til vi får saften vår fra saftefirmaet.

    Jeg fatter ikke hvorfor multer er så dyre? Det er sikkert fordi det ikke er så lett å få tak i.

    I like måte til deg også Sila69;=) Ha en strålende dag;=)

    Bloggklem fra Catzy

    SvarSlett
  10. Koselig og fin blogg du har :) Jeg er klassevenninne fra barne- og ungdomsskolen med Gymjenta, og hun sendte meg link til bloggen din for at jeg måtte lese den :) Jeg er ny blogger selv, og uvant i gamet.

    Riktig god mandag til deg:)

    SvarSlett
  11. hei sila69
    inne for å takke for hilsen fra deg.ønsker deg en fin kveld

    SvarSlett
  12. Tusen takk for koselig kommentar på vg-bloggen min;)) Hørte du var på besøk til din søster? Håper du har det bare bra, og at du koser deg;)) Ønsker deg en fin onsdag;))

    Stor bloggklem fra Gymjenta

    SvarSlett
  13. Happy birthday to you!:) Gratulerer så mye med dagen!:) Håper du får en kjempefin bursdagsfeiring!:) Stor klem fra Toril

    SvarSlett
  14. Da får jeg være den andre som ønsker å gratulere deg masse med dagen;=) Bloggklem fra Mari

    SvarSlett
  15. Grattis med dagen;)) Ha en fin fødselsdag;))

    Bloggklem Gymjenta

    SvarSlett
  16. Men uansett grattis med dagen:)

    SvarSlett
  17. ååååååååå har du bursdag sila,Grattis så mye med dagen.stoooor bursdagsklem:)))

    SvarSlett
  18. Tuuuusen takk alle sammen for koselige hilsninger på bursdagen min;))
    Har det veldig koselig her i Bærum hos min søster. Nydelig vær har vi også her, og gruer meg til jeg skal reise hjem til regnet...

    SvarSlett