fredag 11. desember 2009

Som julekveld på kjærringa:)


ja nu lakker det rask mot jul....! Æ for min del må bare innrøm at æ aldri har vært så seint ute med det meste som har med jul å gjøre... Er så masse som skulle vært gjort for lenge siden, men jeg føler meg litt slapp og formen e ikke helt på topp. Kanskje det kalles latskap!! Haha!




Neida, har jo nettopp startet på skole siden sist jeg blogget, og der er det utrolig mye å sette seg inn i!!!! Flere innleveringer som skal være inne allerede 8 januar, og det skjønner jeg ikke hvordan jeg skal rekke... Men må jo, så det blir vel mye skolearbeid i jula:( Liker det ikke, for da skulle jeg jo bare slappe av, og hente meg inn igjen!

For å oppsumere juleforberedelsene, så er jeg ikke ferdig m baking, ikke ferdig med julegavene, ikke sydd rull og her gjenstår mye rydding og vasking...phu!!! Blir sliten bare å tenke på alt! Dette er normalt ting som jeg koser meg med å gjøre til denne herlige tida vi går inn i nu, men i år synes jeg det meste har vært et pes og et stress!! Men, jeg må vel komme i avn, for jul blir det jo uansett den 24. Jeg gleder meg fortsatt veldig til jul, ikke misforstå meg:))


Er så koselig å lese bloggene til mennesker rundt, for det dreier seg mye om jul, ogdet er gøy å lese at det finnes mange trivelige tradisjoner der ute blandt dere:) -og mange av dere er jo så effektive og flinke;)

Som sakt har jeg begynt på skolen siden sist. Jeg går på Service og Samferdsel på voksen opplæring. Mye er datastudie, men er på skolen iallefall 2 dager i uka. Til nå ser det ut som at dette skal bli bra, selv om det er mye å gjøre, og masse å lære, men det er det jo på alle skoler.
Akkurat nå får vi vite hvem som må ut av X-Faktor, og hvem som er igjen i finalen!!! Spennende!!! Det var Mari som måtte ut, og det var jo synd!! Kan ikke si at de to finalistene er noe særlig etter min smak desverre!

Nå skal jeg sette meg ned i godstolen og se på Senkveld m Thomas og Harald.

Dere får ha en riktig koselig Fredagskveld:)


Heidå:)

7 kommentarer:

  1. Kjempekoselig å lese innlegget ditt!:) Kjempefine julebilder du har lagt ut!:) Jeg håper det går bra med skolearbeidet? Sikkert uvant å bli strukturert hvis du har vært borte fra skolen noen år!:)

    Ja, det er kjempekoselig å lese bloggene rundt om, og de fleste bloggene handler om jul ja!:) Det er kjempekoselig!:)

    På søndag 13.12.2009 skal det ene koret jeg dirigerer synge på en julekonsert i ei stavkirke som står oppe på et museumsområde her i Trondheim!:) 16.12.2009 skal det andre koret jeg dirigerer synge på julekonsert i kirken!:) Jeg gleder meg, og etter det kan jeg ta en velfortjent ferie. Det skal bli kjempedeilig!:)

    I helgen er vår nye lillepus på utstilling i Gøteborg sammen med sine oppdrettere!:) Jeg er kjempespent på hvordan hun kommer til å gjøre det!:)

    Det gikk kjempebra på utstillingen med våre katter forrige helg! Selv måtte jeg på legevakten på Jessheim fordi en britisk korthår bet meg til blods. Det ble stivkrampe og pencelinkur! Kunne ha trukket tennene på den britiske korthårskatten!

    Åh!:) Det skal bli kjempespennende med X Faktor finalen neste fredag. Selv om jeg er trønder må jeg nok holde en knapp på Chackles!

    Planen ellers for helgen er å bake, vakse og forberede julen her hjemme!:) Jeg gleder meg kjempemasse til jul!:) Det skal bli kjempekoselig!:)

    Ha en kjempefin helg Silavennen!:)

    Stor klem fra Miss Sophie

    SvarSlett
  2. Det skal være sikkert og visst at det går fort til jul. Jeg har fri fra jobben med avspasering frem til onsdag 16.12;=) Hjemme hos oss har vi vasket alle soverommene og stua. I dag skal vi vaske kjøkkenet og badet, og vi skal montere pepperkakehus. Pepperkakene bakte vi forrige uke. Det lukter jul mer og mer hos oss nå;=)

    Jeg ble skuffet da Lise røk ut av X Faktor, men er enig med at Chackles fortjener en plass i finalen. Chand er flink han også, men i går sang Mari bedre. Jeg tror at Chackle stikker av med seieren av X Faktor. Det er moro siden de ble satt sammen som gruppe uten å kjenne hverandre. Chackles er så flinke på scenen, og de har alltid flott show;=) Det skal bli moro å følge med finalen neste fredag. Jeg gleder meg masse til finalen;=)

    Spennende at du har startet på skole, og det virket som om det er et spennende studie du tar;=)Det er typisk at det blir mye å gjøre med studiene før jul. Jeg krysser fingrene for at studiene dine går bra, og at du vil trives;=)

    Det er mange koselige blogger å lese nå om dagen, og de aller fleste bloggene fyller bloggene sine med koselige julelesning bl.a du, Sila69;=) Alltid er det hyggelig og koselig å lese bloggen din;=) Det var koselig å lese siste nytt fra deg, Sila69;=)

    Ha en fin lørdag, og en fin fin helg;=)

    Stor bloggklem fra Catzy

    SvarSlett
  3. Jeg får julestemning av å lese de kule og fine bloggen din:-) Du sprer jo sånn juleglede rundt dere.

    Det står respekt av at du har begynt på skole. Lykke til med skolearbeidet. Du kommer sikkert inn i det etter hvert. Digg at det er nettbasert da:-)

    Jeg gleder meg til jul, men mest av alt til å få levert semesteroppgaven i sykepleie. Jeg er pisse lei hele oppgaven! Oppgaven skal leveres 18.12.2009! Da har jeg juleferie:-) Yeah!

    Neste helg skal jeg til byen for å shope de siste julegavne, og jeg skal pynte litt opp i leiligheten min:-)

    Det er kult å lese om juleforberedelsene dine, og jeg får sånn julestemning bare ved å lese bloggen din.

    Jeg har jobbet med oppgaven min i hele dag, men nå koser jeg meg med en kopp god varm gløgg og hører på julemusikk:-)

    Ha en god helg.

    Bloggklem fra Linn

    SvarSlett
  4. Hjelp som ukene raser av gårde, og neste uke er det jul! Julvasken av huset er vi ferdig med. Krumkaker, pepperkaker, smultringer og serinakaker er havnet i kakeboksene:) I dag har jeg pakket inn julegavene, og jeg tar meg en pause fra å skrive julekort nå.

    Du er tøff som har begynt å studere. Jeg regner med du får nok å gjøre fremover med oppgaveinnleveringer. Fordelen med å studere som voksen er at du blir mere motivert. Da jeg studerte til å bli sykepleier var jeg 28 år. Det var tøft å sette seg på skolebenken, og det tok tid før jeg kom meg inn i rytmen med lekselesning etter mange år vekk fra skolen. Jeg bommet fullstendig på mitt første studium. Etter gymnaset begynte jeg å studere økonomi, men jeg trived ikke med studiene. Til slutt droppet jeg ut av skolen, og begynte å jobbe som hjelpepleier på et sykehjem. Det var da jeg fant ut at jeg ville bli sykepleier, og kom inn på sykepleierhøgskolen her i Trondheim:) Jeg angrer ikke i det hele tatt nå i dag, og jeg har verdens beste jobb, som er tilrettelagt for meg:) For meg passer det perfekt å jobbe som nattevakt, og jeg har ingen planer om å endre arbeidstiden min med det første.

    Jeg husker det var et pes før jul da jeg studerte. Det var oppgaveinnleveringer i flere fag som skulle leveres.

    Jeg gleder meg til å høre mer om hvordan det går på studiet ditt:)

    Tenk at det er finale i X Faktor nå på fredag. Jeg ble skuffet da Lise røk ut, men Chackles er min store favoritt. Nå får jeg kanskje flere trøndere på nakken. Jeg synes Chand er flink, men han er allerede en etablert artist, og vi har nok av Åge og D.D.E her i Trøndelag:)

    Ha en fin mandag, og fortsatt fin adventstid.

    Bloggklem fra Irenesola

    SvarSlett
  5. Åhhhh så koselig innlegg fra deg Sila69;)) Jeg er spent selv jeg, for jeg skal på yrkesrettet attføring til høsten pga ryggen min, og jeg kommer til å søke lærerhøgskolen. Jeg kjenner jeg gruer meg. Det er litt skremmende å skal sette seg ned på skolebenken sammen med 19 - 20 åringer. Trøsten er at jeg har erfaring fra jobb i flere år. Og jeg har unger selv.

    Jeg har fått time til ryggoperasjon i januar, og det skal bli godt å få det gjort. Etter operasjonen kommer jeg til å bli sykemeldt i hvert fall i 6 måneder.

    Åhhh jeg gleder meg til jul;)) Vi reiser opp til Trøndelag 22.desember. Derfor skal vi pynte juletreet til helgen;)) Det er koselig å få noen dager jul på forhånd hjemme før vi reiser.

    Jeg gleder meg til å slappe av sammen familien, glemme tid og sted, lese bøker og blader, slippe hverdagsstresset og til å treffe vennene mine hjemme;)) Ungene våre gleder seg stort til å reise opp til mormor og morfar. De teller ned dagene nå.

    Vi har bestilt oss billetter til X Faktor finalen på fredag. Ungene har snakket om at de hadde så lyst til å dra, og dette blir adventskalendergaven deres på fredag;)) Jeg må ærlig innrømme at jeg gleder meg selv.

    Fyyyyy da Miss Sophie! Heier du ikke Chand? Jeg skal sørge for at du blir utstøtt trønder jeg;)) Hehe;))

    Ønsker deg en fin adventsmandag Sila69.

    Stor klem fra Ofmariel

    SvarSlett
  6. Aller først vil jeg si at du har en fin blogg:) Jeg er blitt fast leser av bloggen din, og du er en av de bloggerne jeg nå kommer til å følge med på. Du sprer glede og godt humør i bloggen din.

    Håper det går greit at jeg legger deg til som følger?

    Ha en fin dag:)

    SvarSlett
  7. Tusen takk alle sammen for koselige kommentarer:))
    Grynet: Klart at det er greit! Bare koselig det kan du skjønne:)

    SvarSlett