torsdag 16. juli 2009

Minner tilbake til babytida.



God kveld i stua dere!!




I dag har jeg hatt en ny koselig dag:) I formiddag fikk jeg besøk av min svigerinne Benedicte og lille Tora på 3 år. Det har seg slik at jeg skal bli tante igjen om ca 2 mnd. til en liten gutt, og lille Tora skal bli storesøster.Det gleder den vordende tante seg veldig til:)) I dag skulle de å se på ny barnevogn til den lille gutten, og jeg skulle bli med for å se. Det var utrolig koselig å dra inn på butikken der barnevognene sto på rekke og rad i alle slags farger. Det er jo snart 17 år siden jeg var å kikket på sånne ting, men minnene om småbarnstida til mine egne 3 småtroll ble utrolig klare og mange der inne. Tenk 17 år!!! Lurer på hvor de årene er blitt av!!?? Disse årene har gått utrolig fort, og av og til har jeg så lyst til å spole tiden tilbake til da! Det var ei hektisk, men utrolig koselig tid. Jeg fikk mine 3 på løpende bånd. Først kom ei søt lita tulle til verden, året etter en nydelig liten gutt og året etter der igjen en til liten gutt som var like skjønn som de andre 2;) Ja, tre unger på 0, 1 og 2 år, det måtte jo bare gå i ett!! Lurer mange ganger på hvordan jeg klarte det, spessiellt når alle 3 hadde kolikk og skrek masse de 3 første månedene! Men alt går! Klart at en flink pappa, og masse hjelp fra familie og venner gjorde jo situasjonen mye lettere:)) Men nå er de snart voksen alle 3. Den søte datteren er blitt 19 år, og har fått seg egen plass å bo, mellomste er 18 og mindstemann snart 17! Nå er det bare å se frem til å bli Bestemor, selv om jeg håper at det blir enda noen år til ja!!!:)


Vel, etter at vi var ferdig i barnevognsbutikken gikk vi å kjøpte ei kake på bakeriet, så gikk vi hjem hit og kokte kaffe. Vi koste oss ei god stund, og Tora bygde lego, og lekte med ballongene som hun fikk av meg. Så ut som hun koste seg veldig, for ballonger det er tingen for tiden;) Tante kjøpte også litt drops til henne, og de fallt også i samk må vite;)


Dere får ha en riktig så fin Torsdagskveld! Jeg skal legge meg litt nedpå nu og se litt på TV, må jo bare innrømme at jeg er ganske trøtt nu. Jaja, den som ikke har nattero, har ikke dagen god! Er det ikke det dem sier!!?? og det gjelder meg, klokka var vel 04.30 da jeg så på klokka sist, og var enda ikke sovnet!! Uff!




Vi blogges:)

3 kommentarer:

  1. Babytiden er så koselig :)
    Selv er det bare 2 år siden jeg svevde rundt på sånne skyer,men det var også absolutt siste gangen....er jo litt leit å tenke på,men man får vel gi seg mens leken er god :)
    Min eldste gutt er 21 år og innimellom der har jeg en gutt på 16,2 jenter på 14 og (snart)8 og tilslutt nå minitassen på 2...så jeg har vel gjort mitt for å overbefolke verden ;) ;)
    Ser også fram til å bli bestemor,men i likhet med deg så håper jeg det blir noen år til enda :)

    Ha en fortsatt fin dag :)

    SvarSlett
  2. Ååååh det er vanvittig morro og tenke på den travle babytiden....jenta mi er inn i sitt 21 år, og gutten er 24 i denne mnd.. så er eg stemor til en gutt på 26 og ei jente på 29,(halvsøsken til mine 2) begge har gleda meg med hver sitt barnebarn.. 1 gutt på 5 og ei jente på 2, verdens goaste.

    Ha en flott helg videre alle sammen... Bloggklem..

    SvarSlett
  3. Synd at tiden da barna var små gikk så fort og at vi måtte være så mye borte fra hverandre syns jeg. Mine var jo hos dagmammaer og barnehage fra de var veldig små, stakkars! Men vi måtte jo jobbe for å kunne ha et anstendig sted å bo også, men jeg syns det er leit å tenke på hvor lite tid vi fikk sammen da ungene var små, trist!

    SvarSlett