mandag 6. juli 2009

Mandagspreik;)




Ja, så er det ny uke igjen! Ukene raser avgårde så det suser etter;)


I helga har det for det meste vært avslappning. Ikke så mye spennende som skjer her skal dere tro. Lørdag gikk med til å besøke veninner fra morgen til natt;) Dro til Hanne på formiddagen. Hun har flyttet i ny leilighet siden sist jeg så henne, så det var jo spennende å se hvordan hun hadde fått det. Selvfølgelig var leiligheten koselig, og akkurat passe stor til henne... Vi skravlet som alltid i flere timer, og drakk litervis med kaffe:)


Er så koselig å sitte sånn å småprate om løst og fast med gode veninner, og bare slappe av.


I og med at jeg har store barn som slettes ikke hadde tenkt til å tilbringe lørdagskvelden sammen med ho mor, ble det til at jeg og Adrian (snart 17 år og minstebarnet) kjørte til Tverlandet. Han for å være sammen med kompisene der, og jeg for å besøke ei veninne.. Blir jo litt kjedelig å bare sitte inne alene på en lørdagskveld. Hos Lilla ble det enda mere kaffe:) og trivelig prat som alltid når vi treffes. Der ble jeg sittende til kl. 01.30. Vi var på nippet til å dra en tur på byen for å ta oss noen pils, som er så lenge siden sist jeg gjorde at jeg knapt kan huske det! (Av tidsmessige grunner altså!!!;))) Haha!) Men vi ombestemte oss da det var blitt så sent når vi kom på det. Dessuten håpet vi at den kalde nordavinden som herjer Bodøområdet nå skulle våre blåst bort, slik at det kanskje gikk ant å dra på stranden søndag...




På søndag våknet jeg tidlig.. Klokka var vel ikke mer enn 08.00. Været var grått og overskyet, så skjønte at det ikke ble noe strandliv da heller, så da gikk jeg bare å la meg igjen. Herlig å bare ligge å sløve i senga og se på Nett-TV på datamaskinen. Men jeg sovnet av ganske fort igjen, og våknet ikke før 15.15!!!! Da var det bare å sette igang med middagen, slik at vi fikk mat i oss før guttene skulle på Glimt kamp. Resten av dagen ble det bare sløving!! Herlig!!


Er så irritert over været her! Sola skinner fra skyfri himmel stort sett hver dag, men en iskald nordavind ødelegger alt dag etter dag slik at det ikke går ant til å sitte ute å sole seg!! Tenk hvis denne vinden ikke hadde vært, hvor fint og varmt det kunne vært!!


Ellers så skjer det ikke så mye her...


Er litt nervøs og på letten for tiden fordi min eldste datter(19) er i Tyrkia akkurat nå på ferie sammen med ei veninne på samme alder! Jeg skrev et innlegg på bloggen min om akkurat det for en tid tilbake, og er jo selvfølgelig redd for at noe skal skje med dem. Men de koser seg disse 2 små damene der nede i varmen, og har det veldig fint. Men ho mor klarer ikke å slappe av før flyet har landet her i Bodø neste Mandag med 2 brun-svarte skjønninger ombord!!:)


Ellers, så har jeg besstilt meg flytur til Oslo i går. Jeg skal reise en tur til min søster og være der i ca 11 dager i September. Da skal min tantegutt som plutselig har blitt så stor konfirmeres. Jeg gleder meg veldig til å reise på besøk til Bærum, er jo så lenge siden sist, så det skal bli ordentlig trivelig!!


Nå skal jeg avslutte, for jeg skal gå å rydde av kaffebordet. Fikk besøk av min kjære mor og far her i formiddag. Vi har kost oss med vaffler og multebær syltetøy, noe som var utrolig godt. Er så utrolig glad i multesyltetøy, og nå er det bare 1 pakke igjen i fryseboksen:( Bra at det da ikke er så lenge til de begynner å selge mere, slik at jeg kan få fyllt opp fryseren igjen. Multe er alt for dyrt, men må ha det, bare må ha det!!:) Å plukke den selv, det skal jeg bare glemme!! Har aldri, selv om jeg har vandret en god del i skog og mark, vært med på å funnet multer noen plasser, så den bæra får bare andre finne for meg, selv om det koster!




Ha en fin Mandag alle sammen, og kos dere masse:)




Vi blogges snart igjen!




Bloggklem.


6 kommentarer:

  1. Må si du har hatt en koselig helg:) Jeg er helt enig at det er koselig å sitte og prate med venner:) Hehehe:) Jeg kjenner meg selv igjen i det du skriver om å ikke være hjemme en lørdags kveld. Jeg syntes det var kjedelig å være hjemme i helgene da jeg var 17 - 20 år. Vi måtte finne på noe hver helg.

    Jeg forstår du er nervøs for datteren din i Tyrkia, for vi har jo lest så mye om hva som skjer. Vær trygg! Dette går garantert bra!

    Ønsker deg en fin mandag, og en super uke:)

    Bloggklem fra Linn

    SvarSlett
  2. Linn: ja, er nervøs for Sydenjenta, men prøver å tenke positivt!! Men tror desverre at jeg alltid kommer til å være redd for at noe skal hende ungene mine. selv mår de blir ordentlig voksne også!! Tror at det er et medfødt innstingt vi mødre er født med!!

    Mari: Ja, det er en stor overgang og takle at de drar alene til syden, men hun har heldigvis fornuftige venner, og er selvstendig og fornuftig selv også, så alt går sikkert bra!! Man føler seg bare så langt borte hvis noe skulle skje henne, og det er ekkelt, men jeg må bare lære meg at sånn er det nå. De har blitt stor, og jeg har ikke så mye jeg skulle sakt vet du;)

    Ha en fin ettermiddag begge to:)

    SvarSlett
  3. Kjempekoselig innlegg du har skrevet!:) Ja, du har hatt en kjempefin helg du ser jeg!:) Det har vi også, men mannen min ble syk med influensa og feber på lørdag kveld. Selv sliter jeg med kikhoste for tiden, og går på antibiotika i 14 dager!

    Jeg tror nok foreldrene mine også var litt engstelige av seg da jeg var i syden for første gang alene, men nå drakk ingen av oss, for vi turte ikke. Vi var skremt av historier om at folk kunne putte ting opp i drinkene våre.

    Jeg er 100% sikker på at sydenturen med datteren din kommer til å gå bra!

    Her har vi hatt en kjempefint vær de to siste ukene, og i dag var det meldt overskyet, men tror du ikke at det klarnet opp i løpet av dagen!:) Dette kan vi like!:)

    Ha en fin mandags ettermiddag!:)

    Bloggklem fra Toril

    SvarSlett
  4. Åååh så koselig innlegg... Så synd at dere har den kalde vinden.. det er bare så irriterende.... vi har mye kald vind på hytten og, der står det rett på hytta når det blåser østavind.. men når utetempen er fin så gjør det ingenting.. da er det bare deilig, men er det kaldt ute , da er det noe herk....

    Klart du er bekymra for jentene på ferietur... heldigvis så går det som regel bra, men vi som foreldre får aldri fred før de er trygt heime igjen, hehehe.. bare husk når vi var kalver.. hehehe.... vi var jo verdensmestrer i alle ting vi og.. hehehe..

    Vi har reist heim fra hytta idag,trudde det skulle bli regn, men det er ikke komt noe enda, men nå håper vi at det vil plaske ned i noen dager, naturen skriker etter vatn.... vi blir heime noen dager , så bærer det rett på godset igjen.. deilig og bu så nærme at vi ikke trenger planlegging av noe som helst...

    Ha en kanon flott mandag og uke videre...

    Stoooor bloggklem og masse sol og varme sendes nordover...

    SvarSlett
  5. Ja, helt enig;)) Koselig blogginnlegg fra deg, og det er alltid koselig og trivelig å lese om deg og dine;))

    Jeg forstår godt at du er bekymret for datteren din, men da er trøsten at hun har ordentlige venner som hun reiser med. Jeg også gruer meg til døtrene våre skal begynne å reise på sydentur alene sammen venner. Det er nok som du skriver at dette ligger latent i oss som mødre. Vi elsker jo barna våre, og vi er redde for at noe skal skje dem.

    Her er det kaldre i dag, og litt regn, men samtidig godt med noen hviledager fra den tropevarmen som har vært. I dag har jeg fått energi til å jobbe hjemme.

    Ønsker deg en fin kveld, og en fin uke;))

    Klmmer fra Gymjenta

    SvarSlett